Loopt de tank motor beter?

  • Gepubliceerd op Jaar geleden

    WorkshopvlogWorkshopvlog
    abonnees: 143K

    Loopt de tank motor beter? - We gaan door waar we gisteren eindigde, de timing van de motor is aangepast en de tankmotor zit weer in elkaar. Zou de tank nu minder roken? Morgen gaan we weer verder, vergeet niet te abonneren! bit.ly/31nfjs3

    Technische onderdelen: www.indi.nl
    Borgringen: www.nord-lock.com

    Mastermilo82 merchandise! www.mastermilowebshop.nl/
    Bijdragen aan onze video's? www.patreon.com/mastermilo/
    📱 Social media:
    Hoofdkanaal: www.youtube.com/user/mastermi...
    Dagelijkse vlogs: www.youtube.com/c/werkplaatsvlog
    Website: www.mastermilo.com/
    Facebook: mastermilo82
    Instagram: mastermilo82
    📬 Heb je iets voor de postvlog? Stuur het naar:
    Mastermilo
    Postbus 151
    5110 AD, Baarle-Nassau

    🌎 Our subtitled vlogs: bit.ly/subtitledvlogs

G Bernaert +599
G Bernaert

Met meer als 6 jaar tank ervaring weet ik dat tankdieselmotoren die lang stationair draaien buitensporig roken . Ik heb vaak gezien dat de Leopard 1"s na een dag op de schietbaan waarbij ze de ganse dag stationair hebben staan draaien tijdens de avondverplaatsing een compleet rookgordijn neer legden over de tankbaan . Dat zijn Duitse motoren waar ik van vermoed dat ze ( iets ) beter zijn als het Chinees-Russisch exemplaar die jullie meet veel liefde aan praat hebben gekregen . Zoals Milo al gezegd in deze vlog heeft ga rijden met jullie tank , bij voorkeur niet rustig zodat de motor goed moet werken en beoordeel dan of de motor veel teveel rookt of niet . Wat ik in de coments las leg er een andere motor er in , het kan goed zijn dat die motor ook zo rookt , nieuw en alleen stationair en onbelast draaiend . Like zodat ze dit zien en misschien krijgen wij binnenkort de tank in actie zien

Jaar geleden
michiel 1 +2
michiel 1

Translation of comment made by g. Benneart: With more then 6 years tank experience, i know that diesel engines, leopard 1, after a longer period only at idle refs smoke heavily.. after 1 day stationary at the shooting range they would at transport in the evening completely smoke the range .. and this is with a german engine so maybe it is of better quality then the chinees-russian one mastermilo has? So my advice is give it a go in the field and don’t spare it.. lets see if it still smokes then..

Jaar geleden
83AS80 +5
83AS80

@Mark Vroomen Wat ik dus grappig vind: Emiel en Dirk zijn zelf ook behoorlijk bewust met taal bezig. Naast schaamteloos gebruik van vaktaal (prima!) hoor je ook veel woordgrapjes of geflirt met formeel taalgebruik. Hoe vaak hoor je Dirk niet zeggen dat iets 'merkwaardig' is? Best opvallend taalgebruik voor een 23-jarige. Ik wil maar zeggen sleutelen en taalgevoeligheid hoeven geen tegengestelden te zijn. En taalnazi's zijn leuk, zolang ze het vriendelijk en opbouwend houden.

Jaar geleden
leonbroekx +2
leonbroekx

@Mark Vroomen en daarbij: dit is het YouTube kanaal van MasterMilo, niet de Staatscourant!

Jaar geleden
Mark Vroomen +4
Mark Vroomen

@Boost_tepelkaas wat voegt dit toe aan dit verhaal? Monteurs zijn doeners geen schrijvers.

Jaar geleden
Mark Vroomen +2
Mark Vroomen

Klopt helemaal. Met ook x aantal jaren ervaring klopt je verhaal over roken 100% Ik heb Leopards alles grijs zien blazen als ze stationair draaide, als ze vervolgens warm werden gereden was nauwelijks rook te zien. Overigens waren de eerste types een kopie van de Sovjet T-54A en andere die in China de namen Type 69 en Type 79 kregen. De tweede generatie bestaat uit de ontwikkeling van de Type 88 en Type 96, en de derde generatie gaat van start met de ontwikkeling van de Type 98 en later de Type 99. Weet dus niet zo 1,2,3 wat bij deze motor geldt. Maar 1 ding is zeker gassen met die tank en dan pas beoordelen.

Jaar geleden
VDM_IAD +101
VDM_IAD

Emiel and Dirk - I noticed a few things: the attachment that Dirk made for the exhaust outlet may be a bit too restrictive - there's a reason why it was designed so wide. Then, it appears that your diesel timing may still be set too early - I would look into cams phasing, specifically the exhaust cams on both cylinder banks that may be opening earlier than they are supposed to (if they are out of sync). Also, the pump may be injecting fuel a bit too early, which results in partial combustion that creates a lot thick grey-white smoke. When a diesel runs under a temporary heavy load, it produces thick black smoke until it revs up - ideally there should be no smoke when it warms up (https://www.youtube.com/watch?v=5i4-HupOPmk&t=207s watch at 1:44). I understand that it's an old diesel, but anyway, I saw many T-34 with even older type V-2 engines that run just fine. I noticed that the amount of smoke increases when you rev it up, which proves that the engine still runs rich but stable - it revs up just fine. I don't think that something is wrong with the injector pump, or injectors. By the way, the low cylinder temperature may be the result of the cylinders cooled by the injected fuel that doesn't burn completely.

Jaar geleden
zipedadoo
zipedadoo

If I remember the rebuild correctly....several of the cylinders didn't look to good. Kind of looks like low compression to me. I can't believe they didn't sort out the engine completely before continuing the build.

Jaar geleden
Adam D'Urso
Adam D'Urso

I agree I'm sure they're looking at a cam timing issue here - white smoke is a giveaway I reckon

Jaar geleden
michiel 1 +341
michiel 1

Yess another shop floor vlog.. will the motor run smooth? Without smoke?... yesterday we timed the valves today we need to address the fuel pump timing.. emiel looked it up.. we could copy setting from the new engine next door.. but it could be interesting to try something else.. let me explain the pump as it works.. cam rotates and pushes a plunger.. through the checkvalve and then it reaches the fuel nozzle.. there is 1 set of these for each cylinder... timing injection point needs to be 30 degrees before tdc..33 degrees for summer and 30 degrees for winter setting.. side inlet is drawn.. fuel gets in and is compressed when plunger is moving up... plunger closes inlet when it moves up and compresses the fuel passed the checkvalve.. they want to find point where plungers closes fuel inlet point..they will dismount pump unit out and put it on the workbench.. pump diesel in, without nozzle attached, when it stops flowing then the plunger is closing inlet.. dirk suggests that if this fails the can use markings on fuelpump to get it working factory would have done all the pre-work for them?.. also dirk thinks 30 teeth spline would mean 360/30 =12 degrees intervals.. emiel thinks you also can turn the pump.. dirk says its impossible because of all the pipes connected.. lets see first if 1st approach works.. fuel pump is connected.. dirk is tired.... yawn.. the see fuel coming.. why all? In idle the fuel pump has a governor system.. wheel with weights and springs to pull them in.. weights are pulled outwards with more refs.. low ref more = full throttle.. so all ports are flowing because of full throttle? Or pump is faulty? When inlets are open fuel will also come out when they hand pressure fuel.. strange.. try to see where they engine is looking at the valves.. dirk says this compression stroke.. complicated they talk about 2 x 360 ... engine is torq back.. emiel point at the outlet point where no diesel should appear..dirk pumps and that point stays dry.. emiel went to other engine to check if fuel lines are connected correctly.. long story emiel to frustration of dirk...... yes its correct...point at finger pumps.. tdc.. emiel says drink if you hear tdc tdc tdc .. 52 mm before tdc it the point where cylinder 1 should get injection.. michiel is needed for pumping fuel by hand.. it does not close... this method is not working... is the pump faulty? Other method pumping and torque motor.. find the moment where there is no fuel comming out.. dirk says its not on compression stroke!.. they are glad because the theory might work in the end.. they found it 5 degrees over.. they debat issue.. summer setting .. turn it to winter setting.. to correct is? .. they adjustment area is not that big so it will have to do.. it will have to work with 30 degrees which is pump at the winter setting.. spline tallows for 3 degrees of adjustment.. mount everything and start her up... emiel thinks the work will have done a big difference.. dirk thinks they will see it... the nozzle emiel is working has a bad thread? .. prrrr oil pressure pump? Or air compressor.. dirk wants to spray brake cleaner.. emiel says there is still air in the fuel lines.. air pressure is to low.. emiel says setting is great no smoke... air bottles air full let’s try again.. its not going great.. emiel is confident that it will start.. bigger compressed something bottle is available but they have to make a connection for it first.. compressor is finished lets try it again.. pump timing.. or still air in the fuel lines? ..new adapter is ready.. emiel is losing it points everywhere....water trap unit works.. dirk says the smell is different now.. filling bottles...Yesssssss... less smoke? No.. ugh ughe...it still puts out a lot off fuel..looks likes it pulses says dirk... maybe a couple of cylinders are not working? Or still the fuel pump? It a puzzle say emiel... at last emiel says they should have to drive it.. only then it will come to the full temperature.. iraq gulf war oil rain was not caused by burning oil wells but by a division of tanks.. conclusion, measure compression..a lot of unburned fuel is expelled..nozzle faulty? Piston rings really bad so no or not enough compression.. its starts fine.. clean it again... job is not finished yet.. smoke fuel line was empty so thats not the cause.. difficult.. dirk how can we check if a cylinder does not work.. fuel pump is not constant on all cylinders? .. plungers are not all moving correctly.. are leaking.. the governor system will adjust flow for bad plungers so if they have enough flow then good ones get too much... emiel thinks fuel pump issue.. they had to hammer plungers when they refurbished it.. each plunger has a wheel that regulates produced batch... emiel is thinking about moving the new engine fuel pump to this engine..

Jaar geleden
michiel 1 +1
michiel 1

retrofitter i understood that this engine design did not include valve stem seals at all..

Jaar geleden
SSDeathstar +1
SSDeathstar

Nice!

Jaar geleden
Steven Aas +1
Steven Aas

This summary is Fantastic! Since u dont understand all of the words I usually watch each video at 2x speed. I still get to see a great video in half the time and now with a summery I can better understand it too. Win Win Win

Jaar geleden
michiel 1 +3
michiel 1

Wow 341 thumbs up great !! Very nice

Jaar geleden
Terry Fritz +1
Terry Fritz

Thank you again.

Jaar geleden
Lieuwe Greidanus +176
Lieuwe Greidanus

Goedenavond, de pomp afstellen met een zwanehals lukt alleen als de persontlastklep gedemonteerd is. Dan pompen met de opvoerpomp totdat de doorstroming stopt. Is begin inspuiting. Met persontlastklep gemonteerd kan wel, pomp goed ontluchten, dan paar keer rond draaien totdat er diesel uit de pompaansluiting komt. Nu capilair buisje erop, of een goed timmermansoog, dan rond draaien totdat de diesel uit de aansluiting komt, heel langzaam draaien. Diesel heeft een bolle meniscus, dus als de diesel iets omhoog komt, begin inspuiting. Opbrengst kan inderdaad verschillend zijn. Dan zal de pomp op de bank moeten. Of andere pomp er op. 😀

Jaar geleden
Ben +1
Ben

goed zo of met een capitulair buisje.

Jaar geleden
Egbert Groot +31
Egbert Groot

Bij iedere motor die niet lekker loopt begin je met een compressietest ... nu de rest goed lijkt te staan is dat toch echt de meest logische vervolgstap!

Jaar geleden
geeano1 +1
geeano1

Helemaal mee eens, daarmee krijg je ook een indruk van kleppen en zuigerveren. Pas als compressie ok is, stap naar brandstof systeem maken.

Jaar geleden
Frank'nStein +1
Frank'nStein

Now we're getting somewhere...!!

Jaar geleden
CXensation +58
CXensation

The huge amount of smoke is an indication of unburnt diesel fuel, especially when you speed up the engine. Now that you know the valve timing is correct, my bet is that the fuel injection timing is NOT correct. This is not simple to test on a diesel engine ... If you have access to a pressure sensor (strain gauge) controlled strobolight, it can be done dynamically the old fashion way. Large amounts of light grey exhaust smoke = unburnt diesel fuel. Large amounts of white smoke = engine oil leak on the exhaust side, most likely a defective turbo hot side. Or a coolant leak. Large amounts of blue smoke = engine oil is burnt together with the fuel, most likely a defective turbo cold side. Or badly worn piston rings on all cylinders. Black smoke = overfuelling, the fuel is not fully burnt producing carbon. May be seen during hard engine (over-)load.

Jaar geleden
CXensation +2
CXensation

@Juha Tuomala Wrong - its a British made diesel locomotive !

Jaar geleden
Juha Tuomala +1
Juha Tuomala

The huge amount of smoke is indication, that a russian tank is nearby.

Jaar geleden
CXensation +1
CXensation

@Ivan Valve stems with no seals would leak oil into combustion via intake suction. That would cause a noticeable blue tint of the smoke if severe leaks. Severe exhaust valve stem leakages would leak oil directly out into the exhaust and cause the oil to evapourate, causing the white tint smoke. Evapourated engine oil is surprisingly very clear white in color, often used by model train enthusiasts. Even more white than water steam, since the oil steam is denser than water steam. That would worsen with a hot engine since the oil then evapourates faster and easier. It may very well be the problem, but IMHO it looks like unburnt fuel, since the smoke does have a grey tint. A test would be to hold a rag on the exhaust for some time, then let the rag cool down and then examine it for oil traces. The evapourated oil, would condensate on the rag, giving very clear symptoms with oil smell and oily feel to the touch. On the other hand - unburnt fuel would also condensate on the rag and cause a noticeable fuel smell and wet feel to the touch on the rag.

Jaar geleden
Ian Horne
Ian Horne

And I thought that Russian tanks smokes like that so the enemy can't see them coming they can hear them but they can't see them

Jaar geleden
CXensation +1
CXensation

@jos Touw No harm in confirming facts from a different source ! 🍺

Jaar geleden
IP Deepblue +3
IP Deepblue

Test: Ontkoppel de brandstof toevoer van de cilinder waar de gemeten temp. afwijkt. Start dan de moter komt er geen onverbrande diesel meer uit, dan weet je dat de ontkoppelde cilinder het probleem is. Als de onverbrande dieseluitstoot nog steeds hetzelfde is, dan is er een probleem met de dieselpomp.

Jaar geleden
Silky Steve +90
Silky Steve

I think you should contact an American that has a channel here on Youtube called "Watch Wes Work" as he is really good at diagnosing big diesel problems. I'm sure he'll admit he's never worked on a Russian 12 cylinder but maybe he has a tip from watching a video of the engine running. You guys have come a long way but sometimes another set of eyes and ears is what's needed. Keep up the great work!

Jaar geleden
Wim vd Brink
Wim vd Brink

@Денис Кочанов He never says its an american tank or engine, its just about big diesel engines. Maybe you can contact that factory, point to the video's and explain in Russian whats the problem and if they can help :-)

Jaar geleden
Conservator
Conservator

Juha Tuomala What do you mean?

Jaar geleden
Bolski - Uitlaatstore +1
Bolski - Uitlaatstore

Wes is an experienced mecanic and above all, he is good in solving these problems step by step.

Jaar geleden
Juha Tuomala
Juha Tuomala

its Me ”if there is any” - apparently you don’t live in Rape Europe.

Jaar geleden
Miami Movies +2
Miami Movies

@Денис Кочанов Most Russian diesel motors are unlicensed copies or derivatives of the GM and Detroit Diesel engines which came over on the lend-lease act in WWII

Jaar geleden
AragonDubs +95
AragonDubs

This motor are very simple for fix, yes. Check compresion. Timing time isnt critical.. Check return inyector lines at same time with all tubes togheter to jar Use two vacuometers.. Run on the field and test the power.. i remember my military era 😁 I believe your motor have a inyection pump problem, running fat. Waiting the next video! Lot of luck!

Jaar geleden
F2theG Garázsa
F2theG Garázsa

@SilvaDreams i know i know, but more fuel will make more rpm. It is unburnt fuel smoke, and also oil from the piston rings, they have to remove the engine and machine everything, and rebuild the pump

Jaar geleden
SilvaDreams +1
SilvaDreams

@F2theG Garázsa He likely means it is running lean, far too much fuel and making all that smoke.

Jaar geleden
F2theG Garázsa +1
F2theG Garázsa

@AragonDubs np man, Spain is my favourite country, Castellon, Alicante:) i think the delivery valves are not adjusted well, they can be shimmed to ensure the proper injection time. The injectors can also trick the system.

Jaar geleden
AragonDubs +2
AragonDubs

@F2theG Garázsa sorry for my language and my expressions, soy español. Lineal diesel injection pumps are all the same, with different regulations but all the same, I know well. When I said fat is for a general view, a lot of unburned fuel on the exhaust system.. what the problem? Lower pump pressure? Pressure pump interconnect valves? Lower discharge injectors pressure? Isn't a timming point problem IMHO Sorry for my English.

Jaar geleden
F2theG Garázsa +1
F2theG Garázsa

@AragonDubs i totally agree with the injection issue, but if you give more fuel it will give more rev. The white smoke can come because improper pump/delivery timing, and also bad injectors and bad inj position. I think they will have to remove the engine and give it to pros. In Hungary boring milling, cyl head recon, surfacing blabla for a 12cyl would cost about 3000eur. I can imagine how more expensive this will be by them. Recon a valve seat is not handdrilling LOL.

Jaar geleden
Hanx +2
Hanx

Dit soort projecten gaan nooit zonder slag of stoot..., de aanhouder wint mannen!

Jaar geleden
Rocky Stanaitis +1
Rocky Stanaitis

Please consider adding a "cyclone" separator to your exhaust system. You could recover the oil. At least for the testing phase. I think that it would reduce clean up time after an engine test plus you could easily inspect the exhaust fluids for water. These videos are a great joy for me. Thank you so much for doing this project.

Jaar geleden
Yakovlev_Norris +111
Yakovlev_Norris

Ik denk dat ik de "oorzaak" van de verkeerde afstelling heb gevonden. Toen Herman en Bart op bezoek kwamen en de motor hielpen opbouwen, liet Herman een schema zien waar de inlaatklep 20°(!) voor TDC open gaat. Precies zoals hij stond dus. Ik vermoed dat er toen een schema van een nét iets anders type motor is gevolgd

Jaar geleden
Jan Koevoet +2
Jan Koevoet

@Herman Staal Mijn eigen model bestuderend denk ik dat je gelijk hebt, en dat ik de traagheid van de ontbranding in die joekels van cylinders heb onderschat. Ik heb mijn model nu zo aangepast dat ik 30 graden vóór BDP tot 40 graden na inspuiting (2e verbranding) heb. Wel raar overigens dat over benzinemotoren erg veel documentatie te vinden is, maar over diesels maar weinig als het om standaardwaarden gaat.

Jaar geleden
Herman Staal +2
Herman Staal

@Jan Koevoet dat zijn echt de orginele waarden. Vergeet niet. Dit is 3. en een beetje liter per cylinder. Daar gaat een beste hoeveelheid diesel in. En voor dat dat ontbrandt

Jaar geleden
Jan Koevoet +3
Jan Koevoet

Timing is alles. Verder was ik verbaasd over het inspuitmoment. Ik ben geen dieselmonteur en heb er ook geen enkele ervaring mee, maar is inspuiting op 30 graden vóór BDP niet te vroeg ? Bij een benzinemotor hebben we het over ontsteken "enkele" graden voor BDP. Volgens wat ik er over heb kunnen vinden moet de diesel juist voor de ontbranding ingespoten worden en zou dat echt maar heel kort voor BDP moeten zijn. Ik heb er een animatie van gemaakt, en gevoelsmatig zou ik 20 graden gokken als ik geen gegevens had.

Jaar geleden
Rob Te Selle +33
Rob Te Selle

Misschien dat de heren nog een keer langs kunnen komen om te helpen met afstellen

Jaar geleden
Mike Van Rosmalen +1
Mike Van Rosmalen

De lengte en inhoud van de video's zijn naar mijn mening prima zo de laatste tijd. Zoals jullie zeggen, mooi zicht op het proces en tijd om de techniek te leren begrijpen. 😀

Jaar geleden
S A K +6
S A K

The bottomline is it's kool watching them resolve the problems they are finding.

Jaar geleden
mplewp +4
mplewp

theorie : die bak zorgt er voor dat niet alle uitlaat gassen weg kunnen. en dat er een hoop diesel daardoor niet verbrand word omdat er niet genoeg verse lucht in de motor kan. de uitlaat kanalen van een atmosferische diesel hebben best zo weinig mogelijk weerstand. en je ziet in de video echt wel veel druk opgebouwd worden.

Jaar geleden
Karel Stastnik
Karel Stastnik

Hey guys! I hope you plan to shoot some official video or even series on DVD once the work is completely done? I would definitely buy the DVD! Great job guys. I hope the virus lock down will last a bit longer so I can continue watching you every day :D

Jaar geleden
Rens dgr +3
Rens dgr

Hallo heren. Ik kijk al een tijdje naar jullie video’s en heb al een tijdje het volgende idee; zou het kunnen dat de olie die jullie gebruiken te dun is, deze door de zuigerveren in de cylinders komt en zorgt voor een onvolledige verbranding van de diesel..? En er dus door de uitlaat als rook en olie naar buiten wordt geperst..? T is maar een gedachte,

Jaar geleden
mr. R.M. +54
mr. R.M.

Brandstofpomp eens wisselen uit de voorraad motor als test! Kijken en horen naar verschil!

Jaar geleden
abc xyz
abc xyz

@ 59:02 Ah de pomp was dus al slecht. en zo een pomp is iets fragieler dan de plunjers in de motorblok.... Een dieselpomp weg leggen en open laten betekend moord voor je pomp.....

Jaar geleden
abc xyz
abc xyz

Mee eens.. Even plussen zodat milo het ziet...... Andere pomp proberen Milo in de volgende video....

Jaar geleden
Giovani Tapini +18
Giovani Tapini

Given its still very smokey under pressure I wonder if the exhaust modifications to the two tubes are affecting the timing. Maybe worth testing without?..

Jaar geleden
Stefan Åberg
Stefan Åberg

I watch your videos every day. The engine runs bad now but you will fix it. So nice to see you work together on tank. The tank will be just great!!

Jaar geleden
Spie Soepie
Spie Soepie

Bedankt maar weer. Iedere dag zo'n mooi avontuur! Genieten!

Jaar geleden
Bas Scheper +2
Bas Scheper

Echt tof wat jullie gedaan hebben, jullie hebben samen heel veel kennis van techniek. Heb ook nog een vraag waar is Luca? Heb haar al een tijdje niet meer in de vlogs gezien. Succes mannen verder met dit fantastisch project! Really cool what you have done, togheter you guys have got a lot of know how about technique. I've also got a question where is Luca? I haven't seen her in a while. Good luck guys further with the project!

Jaar geleden
Chris Merkel
Chris Merkel

Love your progress on such an huge project. Please provide English subtitles.

Jaar geleden
douro20 +35
douro20

These engines are based on aircraft engine designs from WWII and as a result they are aluminium block engines with a dry-sump system and gear driven overhead camshafts, resulting in a much lighter engine than otherwise would be possible in such an application.

Jaar geleden
its Me +1
its Me

@Scania1982 That was the problem with the B-29, they had a magsium crankshaft.

Jaar geleden
its Me
its Me

What I have heard is the engine is base of a French lighter than air, dirigible, engine.

Jaar geleden
douro20 +3
douro20

@Scania1982 Same as VW crankcases.

Jaar geleden
Scania1982 +3
Scania1982

I read somewhere that t-54/55 has a magnesium block. Burns well.

Jaar geleden
MrPyroBomb +3
MrPyroBomb

Hey Milo, waarom doen jullie geen leak down test? Zo kan je per cilinder luisteren waar de lucht ontsnapt en je kan tevens ook zien hoeveel. Je meet dit gwn in de arbeidsslag met alle kleppen dicht. Als de lucht via de inlaat en/of uitlaat ontsnapt heb je een slecht sluitende klep, hoor je het in de carter pan dan zijn de zuigerveren poep. Succes!

Jaar geleden
Bob Labla
Bob Labla

excellent videos. I don't understand the language but almost 40 years as a mechanic I know what you are getting done. Great job, I can't wait to see the finished product

Jaar geleden
JHN +5
JHN

Een brandstofprobleem geeft meestal zwarte rook en een olieprobleem grijze rook. Wanneer er koelvloeistof in de verbrandingskamer terecht komt geeft dat witte rook uit het uitlaatsysteem. Omdat er hier sprake is van grijze rook duidt dit op een olieprobleem. De oorzaak zou kunnen zijn de te dunne motorolie, waardoor tijdens het comprimeren van de lucht door de zuigers een groter gedeelte van de compressiedruk weglekt langs zuiger en cilinderwand. Hierdoor zal er een te grote overdruk in de motor ontstaan waardoor er meer olie langs de klepstelen en geleiders naar de verbrandingskamers gaat. Zeker omdat bij deze motor geen klepsteelrubbers aanwezig zijn. Gezien het groot aantal kleppen zal er al bij een geringe hoeveelheid extra olie in de verbrandingskamers veel meer rookontwikkeling zijn. Doordat de nokkenastiming verkeerd stond kunnen ook diverse kleppen geraakt zijn door de zuigers, met als gevolg kromme kleppen en zuigerschade (gat in zuigers). Dit zal ook weer resulteren in overmatige rookontwikkeling. Bij de meeste dieselmotoren is het al fataal als de nokkenas één tandje verkeerd staat. Ik zou beginnen met een compressietest en als deze goed is de olie gebruiken die erin hoort.

Jaar geleden
michiel 1 +4
michiel 1

Translation of comment made by g. Berneart: With more then 6 years tank experience, i know that diesel engines, leopard 1, after a longer period at just idle refs, always smoke heavily.. after 1 day stationary at the shooting range they would, at first transport in the evening, completely smoke the range .. and this is with a german engine so maybe it is of better quality then the chinees-russian one mastermilo has? So my advice is give it a go in the field and don’t spare it.. lets see if it still smokes then..

Jaar geleden
Bouke Nagel +2
Bouke Nagel

Toen ik voer op een coaster stelden wij de brandstof pomp af op de uitlaat temperatuur. Als de temperatuur te hoog was stelden we de betreffende plunjer wat zuiniger af en andersom. Dit zal zoals jullie zelf ook al zeiden hier ook werken. Het was een M.A.N. 600 pk G6V30/45 vol gas 250 tpm en 50 tpm stationair. Lucht gestart. En omkeerbare nokkenas.

Jaar geleden
Ronald de Bruin +47
Ronald de Bruin

Ik zou ook die bak op de uitlaat eraf halen. Met die 2 "kleine" pijpjes en de haakse luchtstroom krijg je achrerlijk veel weerstand. Denk dat dat ook niet heel veel goeds doet voor de motor.

Jaar geleden
leonbroekx
leonbroekx

@mainetje 90 vooral buiten.

Jaar geleden
daan smit +3
daan smit

Is idd tegen druk. Je ziet dat de rook ergens heen wil / moet. Ik zou die bak er ook afhalen en niet eerder monteren totdat hij goed loopt! Plak eens een uitlaat van een trekker half dicht, dan loopt tie echt niet fijn

Jaar geleden
mainetje 90 +8
mainetje 90

Ik erger me er me al aantal afleveringen aan die achterlijke uitlaat. Eraf met dat ding. Eerst goed laten lopen en daarna kijken of zoiets werkt.

Jaar geleden
Rick te Kronnie +10
Rick te Kronnie

Ik zou aan de rechterkant ook een uitlaat maken, dan word de rupsband aan die kant ook gesmeerd!

Jaar geleden
Richard Oerlemans +25
Richard Oerlemans

Hoi Emiel en Dirk, hebben jullie de verstuivers gecontroleerd op nevel beeld. Als een diesel verstuiver niet goed vernevelt zal de verbranding verre van ideaal zijn en onverbrande diesel uitspugen.

Jaar geleden
CipherNL
CipherNL

Vorige aflevering zijn er 2 getest. Ik weet niet of de rest op een eerder moment al is getest. Zou denken van wel, gezien ze daar al de juiste test-opstelling voor hebben.

Jaar geleden
DestructionNL +3
DestructionNL

Van mij mogen de werkplaatsvlogs gewoon lekker lang zijn. Het is toch een video verslag van de werkdag, en natuurlijk kun je niet alles wat je filmt gebruiken maar als ik een vlog van 20 of 30 minuten zie vindt ik dat toch altijd een beetje karig.

Jaar geleden
descott1976
descott1976

Hi guys, looking better. One thing you might want to check before swapping the pump is to check the delivery valves or what I think you called the check valves in your drawing. When you first worked on the pump the plungers were seized this would probably mean the delivery valves are too. They work a bit more than a check valve, they displace fuel when they open and keep a constant volume in the injector pipe. This means there is very little delay in pressure rise before the injector opens. With all of the pump outlets leaking fuel when you are just pumping with the transfer pump this could be a sign they are stuck open, or have broken springs. With them stuck open they will retard the injection timing quite a bit, causing smoke. With the hot cylinder, just remember the odd one out might not necessarily be the faulty one, I have had engines in the past where what seemed to be 1 faulty injector was in fact the only good one out of 6. Have a good one guys, David

Jaar geleden
Rhys Gray
Rhys Gray

Sounds smoother though after your timing adjustments, you are getting close keep at it

Jaar geleden
Gerrit Verschoor +2
Gerrit Verschoor

Hee Milo leuk om altijd naar je video's te kijken ga zo door man je kan het super goed de tank is ook echt super gaaf

Jaar geleden
Keith Glaysher +50
Keith Glaysher

I must say that my 59 years of working with diesel engines that with all that unburnt fuel coming from the exauhst the injection pump is far from perfect & with the un-even running I realy think it needea complete overhaul, re-phasing & callibration. IMHO.

Jaar geleden
arjan van raaij +1
arjan van raaij

@jack tarr they going to cheat the whole engine.

Jaar geleden
arjan van raaij +7
arjan van raaij

That pump was complety seised. It lay soaking in diesel for weeks and made it to work by force. Lets see if a other pump is better.

Jaar geleden
Bill Canell +3
Bill Canell

@Hein Hermans the pump was not repaired at al ,it was just made to move and work "'gangbaar gemaakt'' in dutch

Jaar geleden
Hein Hermans +4
Hein Hermans

I understood from the dutch conversation that exchange of the injection pump from the brand new spare engine in the other room is needed for comparison. The old one was maybe not that perfect repaired. Wait and see the next episode. .

Jaar geleden
Robin Faber +4
Robin Faber

Moet Milo niet docent worden. Zijn uitleg is altijd zo duidelijk

Jaar geleden
Richard Messenger +30
Richard Messenger

I think Mr Milo was telling us about fuel pump timing and you use spill cut off method to ensure pump is injecting at the precise moment....you need to remove the delivery valve and spring on No 1 delivery valve on the fuel injection pump....disconnect the pump drive coupling...turn engine to correct injection mark on flywheel/pulley.... .fit a small length of injector pipe to No 1 delivery port on injection pump and rotate pump until the fuel stops spilling out of pipe..(hence the name spill cut off)...pump is then set to correct timing for the engine...refit delivery valve and springs....tightenbup pump drive coupling and fire it up...also check each delivery valve spring on the injection pump to ensure no springs are broken...common fault on these pumps if engine has been over revved against the governer...👍👍👍

Jaar geleden
bert from NZ +2
bert from NZ

yes- and bear in mind it was fixed with a hammer! if job not done to a high level this is what you can expect - who paints a pressure pipe when it is off and not test it?

Jaar geleden
Frank'nStein
Frank'nStein

@Richard Messenger Now we're getting somewhere...!!

Jaar geleden
Richard Messenger +1
Richard Messenger

@jack tarrgood idea about the oil sampling... I also noticed the starting difficulty I wonder if they have done a compression test as some stage during the re build as I think they just cleaned everything up using the same rings...it's a pity it's such a nightmare to change the engine..unlike NATO armour where you can do a pack change relatively easily...hope they get it sorted as they gave put so much work and effort into it...

Jaar geleden
Richard Messenger +4
Richard Messenger

@jack tarr am surprised in the previous episode they only checked one injector... given the amount of unburnt fuel coming out of the exhaust with the rocker covers off I would have thought they would have checked the remainder for spray and atomisation...breaking pressure...nozzle dribble and excessive leak off....as the pump has been sat rusting away along with the rest of the engine I would be tempted to get the pump on a rig to check calibration or send it off for overhaul...or take a pump off one of the spare engines as they seem in far better condition than the one that was in the tank...👍👍

Jaar geleden
Osmond Snurksnor +12
Osmond Snurksnor

Wanneer je de inspuitpomp nu afperst is het normaal dat ze lekt. Het debiet van de plunjers in de brandstofpomp wordt geregeld door de getande lat. De plunjers zijn niet vlak vanboven maar hebben een schuine rand en een groef. De schuine rand verhoogt het brandstofdebiet wanneer de plunjers roteren door de horizontale verschuiving van de getande lat. Die wordt door de regulator naar meer of minder getrokken afhankelijk van de belasting. De groef in de plunjer staat in het verlengde van de brandstofaanzuigleiding wanneer de motor en regulator op nuldebiet staan. Wanneer dit het geval is en je pompt er diesel door zal er ze langs elke inspuitleiding naar buiten komen.

Jaar geleden
Frank'nStein
Frank'nStein

Now we're getting somewhere...!!

Jaar geleden
Hubert steenbekkers
Hubert steenbekkers

En in de stop stand dus als de motor niet loopt staat de pomp volgas op het moment dat de motor aanspringt trekt de regulateur hem naar stationair

Jaar geleden
Knutselsmurf +7
Knutselsmurf

Als je op deze manier een pomp op tijd wilt zetten dan moet je wel de persklep van cil. 1 er uit halen. Jullie opvoerpomp geeft bij lange na niet genoeg druk om de persklep open te drukken. De persklep gaat pas open bij een bar of 20.

Jaar geleden
geeano1
geeano1

Ik vond het ook al vreemd, want het gedrag past niet bij Milo’s theorie dat er een persklep zit. Of de klep zet verderop waar ook de retour leiding zit thv de verstuiver

Jaar geleden
Knutselsmurf
Knutselsmurf

Ik denk dat jullie perskleppen lekken als er nu al brandstof uit komt.

Jaar geleden
Edu Van der Sluijs
Edu Van der Sluijs

Hey Milo en crew, Op YouTube staat een filmpje waar in snel de grootste verschillen worden uitgelicht tussen de Type 54 en jullie tank. Ed Francis belicht snel mooi dat de gaten en de spatlappen bedoeld is om op de tank te klimmen. Maar misschien wisten jullie dit al! Succes met het rookmachien 🤣 geniet er elke dag weer van. Ga zo door mannen👍 Gr. Edu

Jaar geleden
F.Y.S +1
F.Y.S

Hee, Emiel en Dirk lijkt mij wel verstandig om voor dat jullie gaan rijden met de tank de motor olie te wisselen naar spec. En uiteraard de olie cooler terug te plaatsen. Waarom wisselen jullie niet het volledige inspuiting systeem met 1 van de andere motoren. Gr steven

Jaar geleden
Frans Pannekeet
Frans Pannekeet

Als jullie nou eens een uitlaatpijp voor de gehele werkplaats maken? :)

Jaar geleden
etienne van der walt +6
etienne van der walt

There is a problem on the pump as delivery valves should be closed

Jaar geleden
Denso
Denso

Great upbeat attitudes all the time , entertaining to watch stuff , keep up the good vids

Jaar geleden
رائد ميوزك RDD MUSIK
رائد ميوزك RDD MUSIK

hi M. milo congratulations for you all good job, we are support you and watching all your vlogs and enjoy... since you start make vlogs, i remember the rocket and mini car you made it ohhhh 😄 but we cant understand all the dutch here in iraq, we need close translation in videos 😒😕😓🇮🇶🇳🇱thanks for the efforts , best wishes by the way where is that fat boy 😂i think he make good sport while recording vlogs🤣

Jaar geleden
TmRNL
TmRNL

Bedankt voor de heldere uitleg in het begin! Heb er heul geen verstand van, maar was goed duidelijk zo :)

Jaar geleden
Peugeot DKR
Peugeot DKR

Als de vlog te lang duurt, stel dan je afspeelsnelheid aan op 2x zo snel. Heren tankers, lekker zo lang mogelijk door filmen!!!!!

Jaar geleden
Nighttuner007 +1
Nighttuner007

Gewoon een lekker tijdje rossen door het veld van de buren!!Dan mag de vlog wel 3 uur duren👍👍👍👍

Jaar geleden
its Me
its Me

Here what you need to do. Take two pieces of plywood taller that the tank body, mount two large fans and a skirt on it. place the V shape wood facing the door with the skirt over where the exhaust pipe, and then turn on the fans. Hopefully that should help.

Jaar geleden
teamidris
teamidris

It is strange that the pump can be drip timed without removing the check valve above the pump element? - Anyway, it looks much better now :o)

Jaar geleden
marco krikke
marco krikke

Zeer interessant en erg leerzaam! Keep up the good work

Jaar geleden
Rhys Gray
Rhys Gray

Have you done a spray test on the injectors, to check for drip and the crack pressure, a compression test could be useful as well to check if all cylinders are even in compression

Jaar geleden
Roel Nooij +1
Roel Nooij

Beste mannen. Ik vraag me wel eens af hoe jullie die tank gestart krijgen zonder dat Tie eerst warm is gemaakt aangezien het een diesel is. Groetjes!

Jaar geleden
Frank'nStein
Frank'nStein

Het is een direkte inspuitingsmotor die in tegenstelling tot een voorkamerdiesel geen gloeibougies/voorverwarming nodig heeft...

Jaar geleden
John French
John French

Sounds like a fundamental timing issue to me. Either cam/crank or injection timing.

Jaar geleden
Roel van Erp
Roel van Erp

Ik blijf me nog steeds afvragen hoe jullie elkaar kunnen verstaan, met koptelefoons op, en met dat intense lawaai van dat monster. Respect! Like als je je dit ook afvraagt🤟😎🤟

Jaar geleden
Tim Anbergen
Tim Anbergen

Ik ben wel benieuwd als jullie voor de eerste keer gaan rijden of het rooksysteem het dan ook doet van de tank, zou wel een mooie test worden lijkt mij. :) :)

Jaar geleden
Cees Groot +1
Cees Groot

gewoon lekker lang houden, elke dag een like!

Jaar geleden
Bas Hendriks +4
Bas Hendriks

He mannen, is het mogelijk om de motor eens te laten lopen op een verse kan diesel? Wie weet wat voor een kwaliteit het was toen het nieuw was, laat staan na al die jaren in de tank. Ik werk zelf aan scheepsmotoren en bij ons is het standaard de eerste test om zeker te weten dat je goede brandstof hebt. Misschien een simpele test??

Jaar geleden
Christiano Bellio
Christiano Bellio

Ze hebben toch nieuwe tanks gemaakt, lijkt me niet dat ze daar oude diesel in gooien

Jaar geleden
daniele g +4
daniele g

but don't you remember the rudimentary and rough way of how they revised the head? it is normal that not all cylinders work perfectly together

Jaar geleden
MrCrystalcranium +5
MrCrystalcranium

Ehhhh...doesn't look like it's running any differently than it did a couple of days ago. Keep trying! It's good to know there's a new and an almost new engine next door but I can't imagine what a huge job an engine swap will be in that crowded engine compartment. You might need a Dr. Emile Mini Me to get that job done! All the best! Chris K.

Jaar geleden
fretwu
fretwu

think it might be valve isue looking as they found that there is oil leaking from intake port but then again it might be just how those old engines ran .... really awful

Jaar geleden
mv +1
mv

Each nozzle must be tested at the stand. There should be a correspondence of the set pressure, the percentage of fuel per cylinder volume. And the fuel spray torch. And rid the tank of ducati syndrome. )

Jaar geleden
birdiemiksu +3
birdiemiksu

One good point, left track never rust again☺

Jaar geleden
Pas +2
Pas

Je kunt vrij eenvoudig een relatieve compressietest doen. Je hebt een ampere tang nodig die grafisch de stroom kan weergeven in de tijd. Dan zet je de brandstofpomp uit, zodat de motor niet aanslaat. Dan ga je de motor met de startmotor starten en je meet de stroomopname door de startmotor. Hoe hoger de coompressie des te meer stroom zal de startmotor opnemen. Je zult dus een grafiek moeten krijgen met evenhoge pieken qua stroomverbruik. Is 1 piek een stuk lager dan weet je dat bij 1 cylinder de compressie lager is.

Jaar geleden
geeano1
geeano1

Lijkt me een mooie test sowieso ! Misschien levert het een eerste indicatie op. Graag liken

Jaar geleden
Copper Kidd +1
Copper Kidd

Controleer de cilinder compressie met een compressie meten om te bepalen of een ernstige motor probleem.

Jaar geleden
Jess Knowland
Jess Knowland

The motor sounds a lot better, great job guys.

Jaar geleden
Wouter
Wouter

Met de rook die jullie in deze aflevering hebben geproduceerd had ik de rest van het jaar 130 kunnen rijden 🤪

Jaar geleden
Jeffrey Camphens
Jeffrey Camphens

Hé Dirk en Milo, Het kan ook zo zijn dat de druk in de verstuivers niet gelijk zijn.

Jaar geleden
DarthFunkNinja
DarthFunkNinja

Need to test the injectors to make sure they are holding enough psi before blowing off.

Jaar geleden
High Project +2
High Project

Das Problem ist an der Stelle der Einspritzpumpe, Sie müssen wahrscheinlich die Pumpe verzögern

Jaar geleden
CATGVO
CATGVO

Heb een Unimog 406 deze rookt na lang stilstaan ook enorm wittig, als je de damp inademt proest je het uit net ether. Als de motor warm is rookt hij minder. Heb nu laatste keren 1/3 GTL bij de diesel gedaan en daardoor rookt hij een stuk minder. Misschien nog wat om te proberen.

Jaar geleden
Bierkameel +15
Bierkameel

Dat is potverdomme een luxe rookmachine.

Jaar geleden
Bob Watson
Bob Watson

Seems to be reeving better, although the smoke looks a bit darker.

Jaar geleden
Jonathan baker
Jonathan baker

Use a coil on the fuel line to injector and strobe the crank for timing and the injectors have to be a fulling calibrated set. that's why you get one egt at 70 and one at 60.

Jaar geleden
geeano1
geeano1

Coil on a metal tube ??

Jaar geleden
Cryptonitor
Cryptonitor

Have you checked the pressure before and after the commonrail at each cylinder? Could be some pressuredifference there that causes backflow or uneaven pressures along the rail. At the outlet from commonrail and after the drückventil also. Are there worn decompressionvalves further down?

Jaar geleden
Tim Thomasse
Tim Thomasse

14:53 Emiel lange vlogs is het beste wat er is!! Hihi. Lekker bezig mannen!! Zeker heel interessant! En wat voor camera gebruiken jullie?

Jaar geleden
LuckyLode Bushcraft
LuckyLode Bushcraft

Een film camera...

Jaar geleden
GTfour01
GTfour01

Ideetje: even een interim pakking maken voor die blikken uitlaat?

Jaar geleden
Michel Teunissen
Michel Teunissen

Rete interessant! Volg jullie sinds kort dus moet nog een hoop inhalen. Maar wat leer ik hier veel van! Thx!

Jaar geleden
Allan Hansen
Allan Hansen

Maybe not up to speed, but have they actually done a compression test on each cylinder?

Jaar geleden
Seppietje1988
Seppietje1988

Gebruik cockpit spray om te starten, werkt veel beter dan remmenreiniger!

Jaar geleden
Arend-Jan van Noorden
Arend-Jan van Noorden

Hoi Emiel en Dirk, Waarom verven jullie de kleppendeksels ook niet netjes bordeaux rood? Net zoals in de binnen kant dan de deksels en zoals de nieuwe motoren? Dat ziet er echt strak uit! Groeten Arend-Jan

Jaar geleden
Rocky Stanaitis
Rocky Stanaitis

Are the diamond shaped inspection plates on top of the valve covers for checking the injector tubing mate to the injector?

Jaar geleden
Florian Panitzsch
Florian Panitzsch

Hello, you're making cool videos. Would it be possible to provide an English subtitle on this channel as well

Jaar geleden
1BCamden +1
1BCamden

just a thought, mechanical injector assembly, either sticking or passing control valves, this may explain the poor idling, and fuel reignition issues. I may have missed something, but under full fuel pump pressure the bleed valve may be stuck closed, or one or two control valves maybe jamming.

Jaar geleden
Frank'nStein +1
Frank'nStein

Now we're getting somewhere...!!

Jaar geleden
Lijstencentrale Zevenaar
Lijstencentrale Zevenaar

Zet de nieuwe motor op een opstelling en laat die eens draaien, dan kun je zien of deze ook zo enorm rookt.

Jaar geleden
Dennis de Lange +13
Dennis de Lange

Hi, staat het rookscherm systeem misschien aan?

Jaar geleden
Arthur Hermans +2
Arthur Hermans

Kan het zijn dat de uitlaat te veel tegendruk heeft door die bak aan de uitlaat?

Jaar geleden
larsboeije
larsboeije

Even een verstuivertest doen, verstuif patroon bekijken en de openingsdruk!

Jaar geleden
Patrick Kruk, van der +1
Patrick Kruk, van der

Ik stem voor vlogs zo laaaaaaaaaang mogelijk!

Jaar geleden
jan Frankena
jan Frankena

Naar mijn mening heeft Milo gelijk net zoals vele anderen hieronder inderdaad de pomp uitwisselen, testrijden en wanneer het dan nog niet goed is. Compressie testen en verstuivers op nevel beeld en druk controleren, jullie hebben hem nu op de juiste timming staan naar mijn idee. Tjonge jonge jullie hebben er nu wel werk van gemaakt zeg! laatste week was een genot om jullie te volgen.

Jaar geleden
ruben hofman
ruben hofman

Samen met mijn zoontje van 2.5 jaar naar jullie kijken heerlijk dat tank gebulder

Jaar geleden
michaelovitch +6
michaelovitch

You are causing a lot of backpressure with the exhaust tip you installed. If you don't allow exhaust goes out , don't expect air to go in the cylinders easily and burn the fuel properly. What is causing all this engine noise ,even when you start it up ?

Jaar geleden
Vishan Lalljee
Vishan Lalljee

@michaelovitch Best idea in my opinion

Jaar geleden
michaelovitch +2
michaelovitch

@Linas Velavicius Sure : shims made of softer material,such as zinc,aluminium,copper etc... They can be inserted in quite easily. simple feeler gauges also would work well,and would be even more durable while being calibrated spacers to fill the gaps.

Jaar geleden
Linas Velavicius
Linas Velavicius

I wonder if something temporary can take up the play in the connection between engine and gearbox (rubber? foam? cord?) to verify the clanking source and to better hear how the engine is running

Jaar geleden
michaelovitch
michaelovitch

@Michael Thanks. I can't understand,no subs ,so they can show as much as they want,i don't know what they say about it lol

Jaar geleden
michaelovitch
michaelovitch

@SuicideNeil Thanks.

Jaar geleden
Lars Bremen
Lars Bremen

Als je 100% zeker wil zijn moet je de verstuivers en pomp laten test. Dit zal ongetwijfeld een interessante video worden

Jaar geleden
tim tynan
tim tynan

not speaking dutch but watching you're channel, if you start injection at 12 degrees BTC also find someone who can pressure check your injector and spray pattern is a good start.

Jaar geleden
stan jacobs
stan jacobs

Dieselpomp laten afstellen op een testbank en alle injectoren laten controleren op een testbank lijkt mij een goed beginpunt.. dan weet je iig zeker dat je injectiesysteem klopt. Oorzaken die dan overblijven zijn motorgerelateerd, geen compressie door slechte zuigerveren of slechte klepsluiting...

Jaar geleden
MrKeukendeur
MrKeukendeur

misschien een idee om jullie vrienden van garage54 eens te vragen of zij iemand weten die meer van dit soort motors weet? verder weer een mooie vlog jongens ga zo door

Jaar geleden
Will Clark
Will Clark

Rather than channging the fuel pump might be better off just putting in the new engine, put the old one into a long term rebuild project and fully rebuild it again.

Jaar geleden
Chiefpep
Chiefpep

En hoe wijs en slim de woorden en het uitgebreide overtuigende verhaal van Milo ook zijn, Dirk heeft toch altijd weer het laatste woord én gelijk...

Jaar geleden
kamaradski1
kamaradski1

ik vindt zelf ook dat de videos onder een uur moeten blijven, 5uur per week is veel tijd welke ik niet altijd heb. echter heb ik echt genoten dat deze iets meer complexe onderwerpen zo duidelijk in beeld kwamen, en dan is een video van 1.5 uur wel zeer goed besteede tijd. dus ik denk dat het logisch is de lengte van de video afhankelijk van het onderwerp te houden. (1.5 uur laswerk zal te langdradig zijn) Dank je wel voor de goede videos, en groeten uit zuid Duitsland. #learneveryday

Jaar geleden

Volgende

TANK TESTRIT! Blijft de tank helemaal heel? #286

54:49

BOOS: THIS IS THE VOICE

1:21:50

BOOS: THIS IS THE VOICE

BOOS

Weergaven 9 mln.

BMP Water In De Cylinders #417

36:56

BMP Water In De Cylinders #417

Werkplaatsvlog

Weergaven 78K

Wals maken en granaatsteun buigen! #265

44:19

Wals maken en granaatsteun buigen! #265

Werkplaatsvlog

Weergaven 73K

Can we mount the Tank Tracks? #172

34:52

Can we mount the Tank Tracks? #172

Werkplaatsvlog

Weergaven 114K

Is De BMP Motor In Goede Staat? #415

26:40

Is De BMP Motor In Goede Staat? #415

Werkplaatsvlog

Weergaven 69K

Workshopvlog # 26 (Repairing scooter)

41:06

Workshopvlog # 26 (Repairing scooter)

Werkplaatsvlog

Weergaven 118K

Tank motor uit elkaar halen! #250

1:31:40

Tank motor uit elkaar halen! #250

Werkplaatsvlog

Weergaven 127K

Kan de bovenloopkraan de koepel hijsen? #340

49:54

Üç Kuruş 10. Bölüm

2:4:26

Üç Kuruş 10. Bölüm

Üç Kuruş

Weergaven 2,1 mln.